mandag 5. august 2013

Molteplukking og telttur :-)

Ferien 2013

Fredag 02.08:


 Jeg kom opp på formiddagen sammen med Ayscha. En liten tur ned mot skibakken ga en håndfull med molter! Yess!! Vi tok en tur opp på fjellet og gikk en runde mot Krøklakrysset og nedover mot skiløypa. Ikke så veldig mye molter men det ble ca 2 liter, yammi :-)

Lørdag 03.08:

Mamma var ikke vanskelig å be på tur når det var snakk om molter! Hun kom oppover og vi tok en tur mot Blåberg. Variabelt med molter men veldig positivt at folk ikke plukker med seg kart :-) Det ble vel ca 3 kg på hver :-)


Søndag 04.08: Vi hadde planlagt å sykle Rallarveien idag og imorgen med en overnatting i telt. Men en dårlig værmelding gjorde at vi måtte forandre planene. Vi gadd bare ikke sykle den strekningen uten å se utsikten som er der!

 Så da bestemte vi oss for å ta med teltet opp til Fagerfjelltjenn og fiske litt. Sindre og Thor pakka sekker mens mamma og jeg tok en liten moltetur. De var klare til å dra mens jeg skulle spise litt og komme etter.




Og oppover forsvant de :-)

På toppen av skibakken begynte det å regne.....kraftig....og i tillegg blåste det......

Så 45 min etter de starta var de tilbake på hytta! Passe blaute :-)
Vi gjør et nytt forsøk imorgen :-)


Mandag 05.08: Værmeldingen ser bra ut.....idag! Det skal ikke regne før i 22 tida. Også håper jeg det er feil at det skal regne utover dagen i morra :-P

Sekkene var stort sett ferdigpakka så det var bare å sette ivei. Vi kom såvidt opp til toppen av skibakken før det kom noen regndrypp. Men det ga seg heldigvis ganske fort!

Sindre begynte å fiske før teltet var oppe :-) Mens jeg tok en tur og fant litt molter.

 Dagens meny: Real turmat

 Ayscha tok seg av restene.

 Kveldskos i teltet, det begynte å regne litt tidligere enn Yr hadde sagt. Så vi trakk inn i teltet og spilte Yatzy....

 Ayscha fikk lov å sove innerst i teltet, ved siden av Sindre. 



Tirsdag 06.08: Det har regna jamt i hele natt men teltet har holdt bra tett, bortsett fra der Thor sklei ned og lå inntil teltduken. Noe som resulterte i en fin liten dam der jeg hadde lagt alt regntøyet mitt :-/
 Sindre med turens fangst :-)

 Det var ganske grått og høy luftfuktighet i dag også. Yr hadde helt rett i at det skulle regne :-(

 Ayscha var ikke fornøyd med at vi pakka ned teltet, hun ville helst være igjen der inne......
 Ett par liter molter ble det også!

Herlig!! Tenk å komme seg innomhus igjen, tørt og varmt :-)

Dette hadde vi fortjent etter turen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar