tirsdag 13. september 2016

Fagerfjell - Vasshølet - Bleporten - Sigridsbu


Med en slik værmelding måtte jeg bare ta turen jeg hadde hatt lyst til hele sommeren. Gå fra Sigridsbu og mot Eriksbu. Jeg tenkte å prøve å gå fra hytta opp til Vasshølet og gjennom Bleporten mot Sigridsbu. Overnatte der og gå til Brørsteinane og få med Gråfjell før jeg tok veien ned om Gunnulfsbu.

 Første stigning unnagjort ;-)

 Fagerfjelltjenna med målet i sikte!

 Vi gikk opp Kjørkjerinden hvor det var merka opp løype, veldig greit å gå. Fast underlag og med god utsikt!


 Leo var med og koste seg på tur! Han kan være glad han ikke vet noe om hvor langt han skal gå ;-)

 Nærmere og nærmere kom vi. Her er vi kommet til skiløypa til Vasshølet.

 Fargene begynner å bli fine

 Vasshølet. Mesteparten er gjort!

Vi stoppa og tok en pause og litt mat. Og møtte den første turgåeren idag!



 Grønnere blir det ikke :-)

 Bleporten

 Nesten på toppen, ser ned mot Vasshølet.

 Klatrehunden Leo

 Endelig Sigridsbu, dagens mål. 
Vi hadde gått 14,6 km, 26 319 skritt!, brukt 4 t og 50 min i gåtid.

Jeg hadde tenkt å få med solnedgangen fra Bletoppen men knærne begynte å verke så vi fant en høyde like ved hytta. 

Sola på vei ned ved Gaustatoppen





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar