søndag 11. mars 2018

Werenskioldrunden i drømmevær :-DDD

 Joy og jeg kom opp seint fredag kveld etter 30 årslag for Karina :-) Lørdag våknet vi til knall blå himmel og strålende sol (du verden hvor tidlig den kommer opp nå!!) Tross mye snø (ca 15-20 nye cm siden sist!) er det visse vårtegn å spore. Det hang små istapper overalt og glitret i trærne :-)



 Etter frokost og morgentur er det greit å bare krølle seg foran ovnen og slappe av litt


 Løypekjørerne har starta grytidlig å kjøre løyper, nesten hele nettet kjørt ferdig før kl.09! Bleløpet arrangeres idag og imorgen og de får kjempebra forhold de som velger denne dagen. Det blir litt for langt for lille Joy, hun er ikke så god på å rasjonere kreftene, så vi satser på å gå en litt kortere tur.

 Vi gikk opp ved campingen og jeg fant fort ut at jeg hadde tatt for mye klær på meg. Det var god temperatur og vindstille, deilig å gå!

 Videre gikk vi opp forbi Werenskioldhytta mot Rindedalsrinden. Der ville vi komme inn på traseen til Bleløpet og jeg regna med at det ville være endel trafikk. 

 Pause må man ha! Vi fikk overta en ferdig plass og satt og koste oss i sola.

 Det var så deilig og jeg kunne kjenne at sola varma godt :-) Glad for at jeg husket å ta på solkrem ;-)

Kan jeg også få litt av den appelsinen? Bare en liiiiiiten smak?? ;-)

Trærne var snødekte og gjorde landskapet eventyrlig!

 Det har helt klart vært litt vindfullt her :-)

 Men idag var det helt vindstille og helt nydelig!

 Greit med en liten stopp og litt moro i snøen! Snødykking  er herlig ;-D



 Idag må det være en drøm å være på Bletoppen i dette været. 
Vi sparer turen til en annen gang :-) Og nyter utsikten fra Flotta




 Full fart nedover mot Sandvasselva fra Smyllhaugen. Nå er det bare å skli nedover og nyte utsikten <3


Det ble litt lenger tur enn det som var tenkt, vi gikk 18,5 km og den lille svarte hang med hele tida. Hadde pause og flere stopp underveis. Men hun slokna fort da vi var tilbake i hytta! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar