tirsdag 31. mars 2015

Krøkla

 Sol og god temperatur; da må man jo på tur :-) Thor og jeg tok heisen opp. Kiara og Ayscha var hyttepassere og Sindre var hundepasser! Kiara ville ikke roe seg da vi dro og Sindre tilbød seg å være hjemme..... 
Jeg brukte gamleskia med Salomonstøvler idag og de er helt forferdelige til å bråke. Knirk, knirk, knirk........for hvert skritt, det orka jeg ikke høre på. Så vi prøvde med litt lilla skismøring på bindingen og de holdt tyst hele veien :-DDD

 Vi gikk mot Sandtjern og tok en pause ganske tidlig, det varma godt i sola og kakaoen smakte nydelig :-)
 Og jommen var det mange ute på tur idag!

 Dagens mål: Krøkla :-)))

 Også tok vi "snarveien" over til løypa forbi Vasshølet, den var godt tråkka men hjelpe seg; jeg er veldig glad for den jobben Foreningen Blefjell gjør med  løypekjøring!!!

Ahhh herlig å komme inn på trikkeskinnene igjen :-) Vi tok løypa ned forbi Werenskioldhytta og siden jeg var litt dristig idag bestemte vi oss for å prøve oss ned akebakken :-O Vi begynte fint med å krysse og det gikk greit for det var fin skare. Men litt lenger ned begynte skaren å gi etter og det ble litt mer spennende. Thor la ivei ned akebakken mens jeg feiga ut og fortsatte å krysse... og tryne og banne bakken opp og ned.....Da jeg omsider kom ned til hytta hadde Thor sitti lenge på terrassen og kost seg med en øl. Ja, ja, jeg greide det iallefall :-D
Det ble faktisk 20 km idag og noen flere fregner, ikke verst!

 Så ble vaffelpressa kjørt igang og vi hadde deilig lunsj med nystekte, varme vafler mmmmm :-) 
Dette var den siste og eneste jeg rakk å få tatt bilde av ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar