tirsdag 22. mars 2016

Vasshølet

 Mandag var det litt overskya men fin temperatur. Vi tok en skitur til Blåberg og spiste vaffel :-) Jeg prøvde (nok en gang!) de nye pelsskia......Og jesss de hadde bra feste! Både bakover OG forover........fantes nesten ikke gli! Jeg måtte  stake nedover bakkene som jeg pleier å ploge......!!

 Tirsdag og fortsatt flott vær! Vi hadde planer om å gå til Vasshølet og videre inn Bleporten :-)

Flott utsikt mot dagens mål! Det var ganske hardt føre idag og jeg hadde mange lag klister......gikk greit i nedoverbakkene så lenge jeg holdt meg i sporene. På utsida av sporene lugga det så kraftig at jeg gikk på trynet flere ganger :-/ Ikke moro!

 Bakke-gutta ;-)

 Vi tok av oss skiene og gikk litt innover fra Vasshølet. Men droppa å gå inn mot Bleporten, det begynte å bli litt bløtt noen steder å gå på beina. Så vi snudde og fant oss en plass å ta litt pause istedet :-)

Jervenburka! Den var innmari kjekk å ha idag også :-) Det var noe kald vind og deilig å pakke seg inn i en jervenduk 

 Flott utsikt til lunsjen :-D

 Bua på Vasshølet, ingen salg her iår :-/

Jeg tok bort alle lag med klister før vi dro nedover igjen og jøje meg! hvor fort det gikk :-O Det var helt umulig å bremse eller stoppe! Men heldigvis kom vi oss hele ned alle tre :-)

 Vel nede ble det fyrt opp i bålpanna 

også var det bare å sette seg på terrassen og (brrrrrrr) kose seg etter 16 slitsomme km ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar